ANÀLISIS
- Observem que en un dels vèrtexs del triangle que representa l'autor al cartell, hi ha una bombeta. Una bombeta representa llum, electricitat, tecnologia, fàbrica... i, a més, ens informa d'un fet important, la revolució industrial dels s. XIX,
- Les formes que utilitza l'autor en el cartell són simples: triangles, rectangles, cercles... Pot ser, també simula una retícula com ho feia Mondrian en el seu quadre de Broadway Boogie Woogie.
- A partir dels colors utilitzats: blanc, negre, groc, podem deduir que l'autor pretenia representar la nit urbana, amb els seus llums proporcionats per l'electricitat.
- El triangle interior també té un significat propi. Aquest representa la perfecció, el tot i res a la vegada. A través d’ ell podem representar la creació i el desenvolupament de la vida. No es pot negar que ha sigut sempre utilitzat en la religió i que ens mostra la importància dels pilars de la societat, és a dir, la família.També, les dimensions del nostre espai és 3: x, y, z.
Les famoses piràmides d' Egipte eren com " escales" que facilitaven la pujada dels faraons, un cop morts, al cel. |
Triforce |
Observem les formes del triangle, com a divinitat, com el Deu que ens observa i, la del cercle com la perfecció. |
Cert misteri en la disposició dels components de la masoneria . |
Quadre religiós, La Santíssima Trinitat, que és Déu, un triangle de fons i un ocell ( llibertat) sobre aquest. |
Observem com els àngels formen un cercle extern al triangle interior, Déu. |
Des de l’antiguitat els símbols antics en forma de triangle van ser instruments amb la fi d’eternitzar determinats ensenyaments ocults, dipositats sota una figura determinada. Per tant, el símbol en el seu significat és, en si, més important que la seva aparençà exterior.
- Observem com hi han altres pintors que també representen el triangle dins la ciutat , o simplement també utilitzen el color negre per representar-la de nit i el groc o blanc relacionat amb la llum.
Hooper Edward: The night window. |
Ernest Descals, Paisatges urbans. |
Ernest Descals, Passeig Marítim. |
George Grosz: Metròpolis. |
Hooper Edward. Room in New York, 1932. |
Londres, Ernest Descals |
No hay comentarios:
Publicar un comentario