viernes, 20 de mayo de 2011

COMPARACIONS DE LES OBRES



1. AUTORS:


                           
   Peter Behrens( 1868-                                                Piet Mondrian ( 1872-1944)
   1940). Alemany.                                                         Holandés.


2. OBRES COMPARATIVES I ANY:


                     
   AEG, Metallfadenlampe.                                     Broadway Boogie- Woogie.
   Cartell de 1907. Behrens.                                     Quadre de 1942. Mondrian.


3. CORRENT O ESTIL:



    Protorracionalisme en Behrens.                          Neoplasticisme en Mondrian.


4. ANÀLISIS:


- Quadre i cartell geomètricament composat; regulats, un per línies i l'altre per punts.
- Observem la voluntat de Mondrian de crear cintes atomitzades mitjançant colors vius, interrompudes pel color gris, amb la finalitat de representar camins i el parpelleig de llums elèctrics. Algo similar intenta representar 
Behrens amb la disposició i regularitat de punts sobre fons negre. Però, el cartell de Behrens va dirigit,  sobretot,a la familia ( centrem-nos en el significat simbólic del triangle que apareix al centre); en canvi, Mondrian  no es dirigeix a un públic en concret.
- Mondrian se sent inspirat per la modernitat de la ciutat, per la tecnologia i els elements industrials ( cotxes, semàfors, llums, carrers, música...). Per aquest motiu utilitza colors vius en la seva obra; tot i que ja tenia  influència del grup ' De Stijl', aquests ja utilitzaven les línies i els colors vius i primaris. Behrens, en canvi, utilitza els colors blanc, negre i groc, possiblemnet per representar la ciutat de nit.
- Harmonia en les dues obres.


5. SIGNIFICATS:

- Cartell per l'AEG: expresa modernitat, producció estàndar, claredat, senzillesa.
- Quadre Boogie-Woogie: expresa modernitat, moviment, vida, abstracció geomètric.


6. SIGNIFICATS SIMBÒLICS:

- Cartell per l'AEG: Importància dels pilars de la societat, la familia, valor significatiu.
- Quadre Boogie-Woogie: Representació de Broadway i la música de moda de l'època, el Boogie-Woogie, aquest 
  és  un quadre amb valor emocional.


7. CONTEXT:

Des de l'any 1851 fins a la Segona Guerra Mundial és el màxim moment de modernitat.


8. CLIENTS:

- Cartell per l'AEG: Berherns té com a client l'empresa AEG i, dissenyà per aquesta la identitat corporativa, encara utilitzada, i molts artefactes que li donaven un significat a l' empresa.
- Quadre Boogie-Woogie: El client és ell mateix, Mondrian. Mentre que el nom del cartell de Behrens es relaciona amb l' empresa a la que va destinat, Mondrian prefereix donar-li com a nom el significat de lo que representa  aquest quadre per ell.






 

No hay comentarios:

Publicar un comentario